Welke voor jou belangrijke aandachtspunten mis je in het onderzoek?

Nynke Stiphout June 16, 2020 310 keer bekeken 5 comments

Download rapport verkeer- en parkeeronderzoek Neptunusplein

5  reacties

Joost October 01, 2020

De scope van het onderzoek vind ik te smal. Ik zie graag ook de situatie op de van linschotenstraat onderzocht. Na de verbreding van de straat is het een racebaan geworden. Alle aan- en afvoer van autoverkeer vanaf de liendertseweg en van randwijklaan gaat via onze straat. 

Ik vraag aandaht voor de volgende punten:

  • Er wordt met zeer hoge snelheid gereden in de straat door zowel autos alsook motorscooters/driewiel scooters. Dit is zowel overdag maar zeker ook 's avonds de situatie. Dit  is een veiligheidsrisico en levert ook veel geluidsoverlast op. 
  • Er is veel stilstaand verkeer en ophoping van auto's en vrachtwagens voor het oude jumbo pand/omur market. 
  • Het trottoir voor het winkelpand van omur market (de oude jumbo) wordt gebruikt om waren uit te stallen of als opslag van lege verpakkingsmaterialen. Dit geeft overlast en een rommelige indruk

 

Verkeersdrempels of een chicane kunnen de snelheid verlagen in de straat en de veiligheid voor fietsers en voetgangersverhogen. Ook kan de geluidsoverlast worden verminderd.

Afsrpaken over gebruik en inrichting van de openbare ruimte voor het pand van omer market lijkt me nuttig. eventuele handhavgin door de buurtagent. Dit geldt voor zowel de verkeerssituatie alsook het trottoir gebruik.

Met vriendleijke groeten,

Joost Scholtus

 

Timo September 25, 2020

Wij wonen in dit gebied en komen meestal vanaf de Van Randw.laan aanrijden als we thuis komen. Soms treffen we dan stilstaande auto's aan die aan het wachten zijn op een vrijkomende parkeerplek. 

In plaats van daarop te gaan staan wachten kiezen we er meestal voor om deze auto's te passeren via de tegengestelde rijbaan. We kijken hierbij goed naar de overzijde maar realiseren ons wel dat dit soms tot opvallende situaties kan leiden. 

Jet September 25, 2020

Met het onderzoek zat de nieuwe omur er nog niet. Het is een levensgevaarlijke chaos nu hij open is.

Vrachtwagen uitlaadplaats staat vol auto's en ook nog dubbel geparkeerd. Vrachtwagen moet midden op straat lossen.hij is nu 2 dagen open en het verkeer staat nu al 2 dagen vast. Auto's op het zebrapad, voetgangers en fietsers lopen gevaar.

Sb September 24, 2020

Er is totaal niet gekeken naar het parkeerterrein tegenover primera en hoogvliet. Het is hier echt heel gevaarlijk. Automobilisten zien hier voetgangers over het hoofd, fietsers maar ook elkaar. 

Tevens mis ik in het rrapportiets over de Van Randwijcklaan waar je dus het terrein naar de hoogvliet op rijdt. Op de v.Randwijcklaan rijden ze als bezetenen. Echt asociaal. Ik vind dat er gekeken moet worden naar drempels. De oversteek eilandjes in het midden van de weg zijn niet voldoende. Men rijdt hier dagelijks met 60 tot 80 km pu langs de meest drukke punten. Onverantwoord. Ik zou graag zien dat ook hier onderzoek naar wordt gedaan.

Wh July 01, 2020

Er is niet gekeken naar de parkeerplek tegenover de hoogvliet hoe druk het daar is. Interessant om te weten wat iedereen op het plein komt doen, want de aldi is er wel met parkeerdek maar niemand parkeert daar, is dat omdat niemand naar de aldi gaat of is er een andere reden. Misschien moet het parkeerdek wel open gaan voor iedereen. Wat is de reden dat iedereen maar her en der fietst en oversteekt en parkeert en hoe zien die mensen het zelf, vinden ze het een fijne manier van winkelen of zouden ze het graag anders zien. 

Hoe zien de winkeliers het graag hebben zij oplossingen. 

Cookie settings