Zoals gemeld in de koptekst komt hier veel bij elkaar. Dat in combinatie met een middenberm die geen middenberm is; automobilisten gebruiken deze ruimte om fietsers en bussen in te halen, heel onverantwoord en onveilig doordat er 3 andere wegen hier kruisen en de voetganger in dit geweld voorrang hoopt te krijgen op het zebrapad. Context; 10meter verderop ligt Speeltuin Kruiskamp en deze plek wordt dus ook veel gebruikt door kinderen. Er ligt hier ruimte om te vergroenen en de situatie veiliger te maken.
Voorstel is om de middenberm aan te passen, dat is op dit moment gewoon de straat maar met een andere kleur. Deze dus verhogen en kan meteen vergroend worden. Hiermee slaan we meerdere vliegen in 1 klap.
- Vergroenen, doel van dit project
- Verkeersveiligheid verhogend, inhalen wordt zo goed als onmogelijk gemaakt en doordat de weg wordt versmald wordt de automobilist onbewust genudged om langzamer te rijden.
Ook is er ruimte om de flauwe bochten met de kruisende straten aan te passen, flauwe bochten maken hogere snelheden mogelijk in de bocht en dat is ongewenst. De ruimte die de flauwe bocht neemt kan worden gebruikt om te vergroenen, dit maakt de bocht meteen scherp en dus hebben we met lagere snelheden te maken wat de verkeersveiligheid ten goede komt. Wederom een win/win.
Zie huidige situatie met middenberm en ruime bochten met de zijstraten;



Voorbeeld aanpassing met vergroening en veiliger voor iedereen;
