We zijn benieuwd wat je van deze maatregel vindt? Zien we iets over het hoofd? Heb je nog opmerkingen op de maatregel? Deel je ideƫen, houd daarbij wel rekening met de huisregels Met Amersfoort.
Waar komt de stelling vandaan dat het verkeer op de Daam Fockemalaan niet of nauwelijks meer toe neemt en wat is "modal shift". Ik constateer dat de stroom auto's die op dinsdag en donderdagochtend en middag in de spits de spoorwegovergang in de BW laan passeert alleen maar toeneemt. Waar komen die auto's vandaan? Voor verreweg het grootste gedeelte uit de Daam Fockemalaan. De lokale ontwikkeling van het Landgoed Blom en de wens van de gemeente om de Stadsring zo veel mogelijk autovrij te maken, zullen er toe leiden dat het autoverkeer op de DF-BW laan alleen maar zal toenemen.
nieuwe toegang klooster: ik verbaas mij erover dat de randen van het bestemmingsplan ten behoeve van de WO wel worden uitgevoerd, maar de WO zelf niet. Straks hebben we gouden randen en een rode/kale middenzone (WO die er niet komt). Dit lijkt me verre van wenselijk. Als de zakelijke partijen van de K&L ons kunnen houden als gemeente aan realisatie binnen 5 jaar en anders moet gemeente betalen, dan kunnen wij als het goed is ook een toegangsweg die nodig was voor een verdiepte WO die er niet meer komt niet uitvoeren. Ik zou het contract van de grond nogmaals goed bekijken of dit noodzakelijk is. Het wordt gevaarlijker (extra lange fietskruising nabij scholen, terwijl de kruising bij de Prins Frederik er al ligt om klooster te bereiken), er worden tig bomen extra gekapt en de das wordt ook lastig gevallen. Er ligt al een linksaffer bij kruising Prins Frederik; zo laten en klooster het op eigen terrein laten oplossen vanaf Prins Frederiklaan. Beroemde vrouwenbuurt is al ontzien doordat er geen WO komt. Vrijgekomen geld aan fietser besteden of iig aan spoorse kruising.
Een tweede toegangsweg naar het OLV Ter Eem klooster lijkt mij een goede optie vanaf de parallelweg bij het andere klooster. De huidige toegangsweg bij de Aletta Jacobslaan is niet een heel makkelijk te bereiken toegangsweg.
This website uses cookies. Read more about cookies in our cookieverklaring.
These cookies never collect personal data and are necessary for the correct functioning of the website.
These cookies collect data so that we gain insight into the use and can further improve this website.
These cookies are used by providers of external content that can be displayed on this website. For example video, marketing- and/or tracking cookies.